Vánoce 2013 očima od(p/b)orného porotce


1

1

Snad sis, milý čtenáři anebo čtenářko, užila dost. Aspoň jako já :-). Jistě Ti neušlo, že jsem již dlouho nenapsal žádný příspěvek. Chceš vědět proč?

Nebyl čas. Návštěvy většiny rodiny si nějakou dobu zaberou. A pokud se musí mezi nimi navíc cestovat je to skoro nadlidský úkol. Povedlo se. Zvládli jsme (já a Deňule) skoro všechny. U těch, kterých jsme nebyli se omlouvám. Brzo se za Vámi podíváme, letos to nevyšlo – Denča má zkouškové :-(. Snad aspoň ukáže všem na druhé straně, kdo je tady pánem a kdo tam nosí kalhoty!

Ale zpět k návštěvám. Znáš to. Dojdeš k rodičům/prarodičům/sourozencům/a další rodině. Vyber si, kde jsi byl(-a) a projdi to znovu, když jich máš více.

7

7

Teď si projeď všechny návštěvy. Co je společný znak všech (až na výjimky ateistů, či nekřesťansky založených náboženstvích)? Jasně. Máš u mě kapra – Vánoční stromek!

Varování – následující odstavec obsahuje historku z rodinných análů mé rodiny!

Již od dob, kdy jsem byl škvrně se všichni u nás v rodině předháněli, kdo má hezčí Vánoční stromek. Doma jsem hned od postavení slyšel – máme ten nejhezčí stromek z rodiny. U babičky a dědečka jsem slyšel to stejné. U tety a strejdy opět: Pojď a podívej se na ten nejhezčí Vánoční stromeček. Šla mi z toho hlava kolem. Co taky čekat od nějakého 3-13 let starého caparta? Počítám do 13, protože pak přišla léta vzdoru a vše jsem měl tam, kam pánům chodí doktor na kontrolu až po 45. roku života.

3

3

Co je důležitou komponentou je, kdo tyto výroky pronášel – vždy muž (hlava rodiny). Jeho úlohou je obstarat strom – rozuměj vybrat druh, prodejce a koupit – v tom lepším případě; v horším – někde jej po načerno „ufiknout“ v lese. Když jsi v tom lese, nebojíš se prasátka, ale lesáka s flintou. Zpět ke stromku – zdobila ho ale vždy jeho drahá polovička. Ale i tak se s ním opravdu vždy v naší rodině chlubí muž.

A jak to bylo letos? Sestra mi vyrostla a už nemá svoje jméno – mám tedy další místo k navštěvování. Ach jo. Představ si, že dojedeš k nim. Vlezeš do baráku. A první co slyšíš je: Koukni se, máme ten nejhezčí strom! Myslel jsem, že mě položí.

Pomoz mi, prosím, vybrat nejhezčí Vánoční strom.

Dal jsem si tu práci a v každém místě, kde jsem o Vánocích byl, jsem si udělal obrázek. Za prvé to byl dobrý námět na článek a za druhé na památku. Hlasuj dole v anketě o strom. Každý má své číslo, které je stejné jako možnost odpovědi.

Já vím, komu patří který strom, Ty ale nejspíš ne. A tak je to správné, tak to má být 🙂 (snad poznáš tuto větu a odkud je). Tady máš celou galerii, vyber pečlivě výherce a hlasuj.

Řídký hnědý proces tkví v tom, že se z porovnávání stromů stala tradice. Vánoce si bez ní už nelze představit. A víš co? Já nebudu jiný. Heč.

 

PS: Chtěl jsem si vyzkoušet hlasování :-D. Nestyď se a Hlasuj! Můžeš dokonce v komentáři tipovat, který stromek je čí. Kdo se strefí nejlépe vyhraje – tajemství ;-).

Napsat komentář